ANONYMUS
A Collection of Original Scotch Tunes (1700) / The Berkes of Plunketty, Mr. McClanklaines Schotch measure, Keéle Cranke, Ginleing Georde, The Colliers Lass, The comers of Largo Areel, Stir her up and hold her ganging, Dick a Dollis, Holy Even [arr. Vizeli Máté]
The division flute (1704) / Greensleeves to a Ground
Hungarici Saltus a Dionisio 1730 [Apponyi (Zayugróczi) kézirat] / részletek [arr. Németh Zsombor, Vizeli Máté]
Lőcsei tabulatúrás könyv (17. sz. második fele)/ Táncok [arr. Czidra László], Táncok [arr. Kolozsi István]
Trencséni kézirat (18. sz. második fele) / Trencséni verbunk [arr. Vizeli Máté]
Sepsiszentgyörgyi kézirat (1757) / No. 154-155, 169, 168 [Lengyel táncok két hegedűre]
Sinfonie di Varij Autori (18. sz. eleje) / Partite di Follia
„Stabat mater…” (D-Dl Mus.3119-E-1 Nr. 1, 1739?)
Vietórisz kódex (c. 1680) / 63. Preludium, 56. Aria NB, 28. Curant, 42. Sarabanda, 43. NB, 31. Corant, 32. NB Corant, 33. Sarabanda, 34. NB Mascarada, 35. Darauff, 47. Polidora NB, 48. NB Runda, 22. Pargamasca [arr. Németh Zsombor és Vizeli Máté]
ALBRECHTSBERGER, Johann Georg (1736–1809)
Divertimento in F [per violino piccolo, violino, viola] (1759)
d’ASTORGA, Emanuelle (1681–1736)
Stabat Mater (c. 1713)
BACH, Carl Philipp Emanuel (1714–1788)
Zwey Trio (1749) / Sonata I a 2 Violini e Basso „Sanguineus et Melancholicus” (H. 579)
BACH, Johann Sebastian (1685–1750)
„Am Abend aber desselbigen Sabbats…” (BWV 42, 1725)
„Christ lag in Todes Banden…” (BWV 4, 1707)
„Der Herr denket an uns…” (BWV 196, 1707–1708?) / Sinfonia
„Der Geist hilft unser Schwachheit auf…” (BWV 226, 1729)
„Ein feste Burg ist unser Gott…” (BWV 80 rev. ver., 1735?)
„Himmelskönig, sei wilkommen…” (BWV 182, 1714–1724) / Sinfonia (Grave, adagio)
„Jauchzet Gott in allen Landen…” (BWV 51, 1727–1730?)
„Ich hatte viel bekümmernis…” (BWV 21, 1713–1723) / Sinfonia (Adagio assai)
„Ich steh’ mit einem Fuss im Grabe…” (BWV 156, 1729) / Sinfonia (Adagio)
„Laßt uns sorgen, laßt uns wachen” (BWV 213, 1733) / IX. Ich will dich nicht hören
„Nun komm, der Heiden Heiland…” (BWV 61, 1714)
„Singet dem Herrn ein neues Lied…” (BWV 225, c. 1727)
„Weichet nur, betrübte Schatten…” (BWV 202, 1718–1723)
„Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen…” (BWV 12, 1714)
Alla breve (BWV 589, 1709?) [arr. Michael Rondeau]
Clavier Übung (1741) / Aria mit verschiedenen Verænderungen (BWV 988) – 30. Quodlibet
Concerto à Violino, Violoncello et Basso (BWV deest, 1740–1759)
Die Kunst der Fuge (BWV 1080, 1742–1750) / részletek
Musikalisches Opfer (BWV 1079, 1747) / Thematis Regii elaborationes canonicae
Ouverture („No. 2”, BWV 1067a, 1743 előtt) / VI. Polonaise, VII. Menuet, VIII. Badinerie
Overture („No. 3”, BWV 1068, c. 1730) / II. Air
Passio Domini nostri J.C. secundum Evangelistam Matthæum (BWV 244, 1724–1749)
Sei Solo a violino senza Basso accompagnato (c. 1720) / Partia III (BWV 1006) – Gavotte en Rondeau, Menuet I-II, Bourée
Six Concerts à plusieurs instruments [Brandenburgische Konzerte] (1721) / Concerto 5 (BWV 1050); Concerto 6 (BWV 1051)
Sechs Orgel-Trios (1730) / Sonata 5 (BWV 529)
Sonata in g (BWV 76/8 és 528 nyomán)
Suites á Violoncello Solo senza Basso (1720) / Suite II (BWV 1008) – Allemande; Suite III (BWV 1009) – Sarabande
Verschiedene Canones über die ersten acht Fundamental Noten vorheriger [Goldberg] Arie (BWV 1087, 1747–1748) [arr. Németh Zsombor]
BARON, Ernst Gottlieb (1696–1760)
Concerto a flauto dolci, au luth (18. sz. első fele)
BECKER, Dietrich (c. 1623–c. 1679)
Zwey-stimmiger Sonaten und Suiten (1674) / 26. Sonata, 27. Allmandt, 28. Courant, 29. Sarabanda, 30. Giguae [Sonata & Suite A-dur]
BEETHOVEN, Ludwig van (1770–1823)
Adagio [per mandolino e cembalo] (WoO 43b, 1795)
BIBER, Heinrich Ignaz Franz von (1644–1704)
Arien à 4 (C 52, 1673)
Baletti lamentabili (C 59, 1670)
Mensa sonora, seu Musica instrumentalis (C. 69–74, 1680)
Requiem ex F con terza minore (C 8, c. 1692)
Rózsafüzér-szonáták (1678) / Angyali üdvözlet (C 90); Passagalia (C 106)
Sonatæ violino solo […] Anno MDCLXXXI (1681) / Sonata II (C. 139); Sonata III (C. 140)
Sonata violine solo representativa (C 146, 1669?)
BLAVET, Michel (1700–1768)
Concerto à 4 (GroF 710, 1740–1765)
BOCCHERINI, Luigi (1743–1805)
Stabat mater (G 532a, 1781)
BOISMORTIER, Joseph Bodin de (1689–1755)
Don Quichotte chez la duchesse (op. 97, 1743) / részletek
BUXTEHUDE, Dietrich (1637–1707)
„Das newgebohrne Kindelein…” (BuxWV 13, 1670?–1680?)
„Singet dem Herrn ein neues Liedt…” (BuxWV 98, 1683 előtt)
VII Sonate à doi (op. 1, 1694) / Sonata III (BuxWV 254)
Sonata ex G à 3 (BuxWV 271, 1690–1699)
CALDARA, Antonio (1670–1736)
Suonate da camera (op. 2, 1699) / XII Chiacona
CAPRICORNUS, Samuel (1628–1665)
Partiturbuch Ludwig (1662 előtt) / Ciaccona
CASTELLO, Dario (c. 1590–c. 1658)
Sonate concertate in stil moderno, libro primo (1621) / Sonata prima a due sopraniSonate concertate in stil moderno, libro secondo (1644) / Sonata prima
CHARPENTIER, Marc-Antoine (1643–1704)
Le malade imaginaire (1673, H.495) / részletek
CHÉDEVILLE, Nicolas (1705–1782)
Il pastor fido (op. 13, 1737) / Sonata IV (RV 59) – III. Pastorale
Le Printemps, ou Les Saisons Amusantes (1739)
CORELLI, Arcangelo (1653–1713)
Concerti grossi (op. 6, 1714) / Concerto VIII fatto per la Notte di Natale; Concerto X
Sonate à tre […] (op. 3, 1689) / Sonata II
Sonate à tre […] (op. 4, 1694) / Sonata seconda; Sonata nona
Sonate da camera à tre […] (op. 2, 1685) / Ciaccona
12 Suonati a violino e violone o cimbalo (op. 5, 1700) / Sonata I; Sonata VII; Sonata X, Folia
COUPERIN, François (1668–1733)
Concerts royaux (1722) / Premier Concert
Les Nations (1726) / Quatrième Ordre „La Piémontoise”
DUBOURG, Matthew (1703–1767)
Corelli’s Solos Grac’d by Doburg (!) (c. 1721) / Sonnata XI – Gavotta: Allegro
ESTERHÁZY Pál (1635–1713) (attr.)
Harmoniae Caelestis seu moelodiae musicae (1711) / 2. „Laetare, cor meum…„, 3. „Puer natus…„, 7. „Exsultet iam terra…„, 21. „Cur fles, Iesu…„
FALCONIERI, Andrea (1585/1586–1656)
Il primo libro […] (1650) / 3. L’Eroica; 15. Passacalle; 20. Battalla de Barabaso yerno de Satanas
FARINA, Carlo (1604–1639)
Ander Theil newer Paduanen, Gagliarden, Couranten, französischen Arien (1627) / Capriccio Stravagante
FEUILLET, Raoul Auger (1660–1710)
Recüeil de contredances (1708) / La Lirboulaire
FISCHER, Johann (1646–1716/1717)
Musicalische Fürsten-Lust (1706) / 66–75. Violinist und Fiedler
FUX, Johann Joseph (c. 1660–1741)
Synfonia à 3 (K 331, 1701 után)
GEMINIANI, Francesco (1687–1762)
Sonates pour le Violoncelle et Basse Continue (op. 5, 1746) / Sonata III (H. 105)
GRANCINI, Michel Angelo (1605–1669)
Il Sesto Libro de Sacri Concerti (op. 12, 1646) / „Dulcis Christe…”
GRAZIANI, Bonifazio (1604–1664)
Motetti a voce sola (op. 3, 1652) / „Gaudia Pastores…”
HANDEL, Georg Frideric (1685–1759)
Alcina (HWV 34, 1735) – „Ah! Ruggiero crudel…”; „Ombre pallide…”
Ezio (HWV 29, 1732) – „Misera, dove son…”; „Ah! non son io che parlo…”
Giulio Cesare in Egitto (HWV 17, 1724) / „Piangero la sorte mia…”
Mr. Handel’s Water Piece (HWV 341, 1733, arr. Wright)
IX Sonatas or Trios (op. 2, 1733) / Sonata IV (HWV 389)
Partenope (HWV 27, 1730) – „Qual farfalletta…”
Seven Sonatas or Trios (op. 5, 1739) / Sonata I (HWV 396); Sonata IV (HWV 399)
Sosarme, re di Media (HWV 30, 1732) – „Dite pace, e fulminate…”
Neun deutche Arien (1724–1726) / „Singe Seele, Gott zum Preise…” (HWV 206); „In den angenehmen Büschen…” (HWV 209)
HAYDN, Joseph (1732–1809)
6 Violin Solo mit Begleitung einer Viola (1775 előtt) / Sonata III (Hob.VI:3)
Trois duos [arr. par J. André] (op. 99, 1796) / Duetto I
JANITSCH, Johann Gottlieb (1708–1763)
Sonata in G minor a Tré (18. sz. közepe)
KÁJONI János [CAIONI, Johann] (1629–1687) (összeáll.)
Kájoni kódex (1634–1671) / 250. Tancz, 251. Paikos Tancz, 252. Ola Tancz, 253. Tancz. Az en agyam czak, 253. Mas ola kettős, 255. Ötödik Tancz hatodon, 256. Tancz, 257. Nyiri Tancz, 258. Lapoczkas Tancz, 259. Valtozo Tancz, 261. Mikes Kelemen Tancz, 262. Mas Tancz Apor Istvan, 264. Lupul Vaidane eneke, 266. Apor Lazar Tancza, 267. Tancz, 268. Tancz
KERLL, Johann Caspar (1627–1693)
Modulatio Organica (1675 után) / Battaglia
KODÁLY Zoltán (1882–1967)
Romance lyrique (1898)
KOVÁCS Bálint (1998–)
Paraphrase BWV 1052R (2024)
John Baston: Concerto II (2024)
KUSSER, Johann Sigismund (1660–1727)
Táncok a Folop-gyűjteményből (18. sz. eleje)
KREBS, Johann Ludwig (1713–1780)
Motette a 5 „Erforsche mich, Gott” (Krebs-WV 151, 18. század második fele)
LALANDE, Michel Richard de (1657–1726)
Noels en Trio avec un Carillon (S.173.24, c. 1740)
LÁNYI Zsuzsánna Eleonóra (?–?) (összeáll.)
Kézirat (1729) / Magyar vonatkozású táncok (24, 112-116, 118, 177)
LECLAIR, Jean-Marie (1697–1764)
Premier Livre de Sonates (1723) / Sonata II
Second Livre de Sonates (1728) / Sonata VIII
LEO, Leonardo (1694–1744)
Sinfonia concertata (1737)
LOCKE, Matthew (c. 1621–1677)
The Instrumental Musick [!] used in the Tempest (1667/1675)
LULLY, Jean-Baptiste (1632–1687)
Armide et Renaud (LWV 71, 1686) / Menuet, Hautbois, Passacaille
Le bourgeois gentilhomme (LWV 43, 1670) / részletek
MANCINI, Francesco (1672–1737)
Concerti di flauto […] di diversi autori (18. sz. eleje) / Sonata sesta
MANFREDINI, Francesco Onofrio (1684–1762)
XII Sinfonie da Chiesa (op. 2, 1709) / XII Sinfonia
MARAIS, Marin (1656–1728)
Pieces en Trio (1692) / Suite II
MARINI, Biagio (1594–1663)
Compositioni varie per musica di camera (op. 13, 1641) / Sonata sopra „La Monica”
Per Ogni Sorte d’Stromento, […] (op. 22, 1655) / Sonata prima per 2 violini sopra fuggi dolente
Symphonie, […] (op. 8, 1629) / Sonata terza („Variata per il Violino”)
MASCITTI, Michele (1664–1760)
Solos […] (op. 5, 1714) / Sonata XII „Psyché”
MATTEIS, Nicola (fl. c. 1670–c. 1714)
Ayres for the Violin […] (1679) / Aria malinconica; Diverse Bizzarie sopra la Vecchia Sarabanda o pur Ciaccona
Other Ayrs and Pieces […] (1687) / Ground after the Scotch Humour; Violino solo, ad imitatione della Trombetta
MERULA, Tarquinio (1594/1595–1665)
Canzoni overo sonate concertate per chiesa e camera (op. 12, 1637) / La Chiaccona
MONTALBANO, Bartolomeo (c. 1598–1651)
Sinfonie […] (1629) / Sinfonia quarta
MONTEVERDI, Claudio (1567–1643)
Combattimento di Tancredi e Clorinda (SV 153, 1624/1625)
Madrigali Guerrieri, et Amorosi (1638) / 2. „Hor che’l ciel e la terra…” (SV 147); 7. „Ardo avvampo…” (SV 152); 11. „Vago augelletto…” (SV 156); 16. „Dolcissimo uscignolo…” (SV 161)
Selva morale e spirituale (1641) / „Sanctorum meritis…” (SV 277); „Jubilet tota civitas…” (SV 286)
MOZART, Wolfgang Amadeus (1756–1791)
Sechs langsame Sätze und dreistimmige Fuge [nach J. S. Bach] (K. 404a, 1780-as évek) / No. 2, No. 4
MUFFAT, Georg (1653–1704)
Armonico tributo (1682)Sonata Violino Solo (1677)
NEGRI, Marc’Antonio (?–1624)
Affetti amorosi […] libro secondo (1611) / Sonata terza
OSWALD, Andreas (1634–1665)
Partiturbuch Ludwig (1662 előtt) / Sonata à 3 violini
PACHELBEL, Johann (1653–1706)
Kanon und Gigue (c. 1694)
PEZ, Johann Christoph (1664–1716)
Concerto Pastorale (18. sz. első fele)
PICCHI, Giovanni (1572–1643)
Intavolatura di balli d’arpicordo (1610) / Ballo Ongaro
PISENDEL, Johann Georg (1688–1755)
Violino Solo [con Basso] (JunP IV.1, ca. 1720–1750)
PLAYFORD, John (1623–1686/7) (összeáll.)
The Dancing Master (1651) / Siege of Buda [arr. Harmath Dénes]
PRAETORIUS, Michael (1571–1621)
Musae Sioniae 6. Theil (1609) / 53. „Es ist ein Ros entsprungen…”
Terpsichore, Musarum Aoniarum (1612) – részletek
PURCELL, Henry (1759–1795)
Chacony (Z. 730, c. 1680)
Dido and Aeneas (Z. 626, 1689)
The Fairy Queen (Z. 629, 1692) / részletekFantasies and In nomines (1680) / Fantazias à 3 (Z. 732), Fantazias à 3 (Z. 733), Fantazias à 3 (Z. 734)
Musica Sacra (1688) / An evening hymn (Z. 193)
Sonnata’s of III Parts (1683) / Sonnata VI (Z. 795)
Timon of Athens (Z. 632, 1694) / Curtain Tune on a Ground
ROSEINGRAVE, Thomas (1688–1766)
XII Solos (1730) / Sonata III
ROSENMÜLLER, Johann (1619–1684)
Sonatae à 2,3,4 e 5 stromenti da arco et altri (1682) / Sonata prima à 2; Sonata ottava à 4
ROSSI, Salomone (c. 1570–c. 1630)
Varie sonate libro terza (op.12, 1613) / Sinfonia nona
RÓZSAVÖLGYI Márk (1789–1848)
Nógrádi emlék (1843)
Serkentő (1846)
Halljuk! (1847)
SAMMARTINI, Giuseppe (1695–1750)
XII Sonate (op. 3, 1743) / Sonata XII
SARDELLI, Federico Maria (1963–)
Concerto a 3 (2002)
SARRO, Domenico Natale (1679–1744)
Concerto con 2 violini, flauto e basso (1728–1733)
SCHALE, Christian Friedrich (1713–1800)
Concerto in G (18. sz. második fele)
Concerto in C (c. 1760)
SCHMELZER, Johann Heinrich (c. 1620/23–1680)
Balletti à 4 „Pastorella” (1670)
Duodena Selectarum Sonatarum (1659) / Sonatina prima
Die Fechtschule (17. sz. második fele)
Sonata „Pastorale” (17. sz. második fele)
Sonatae unarum fidium (1664) / Sonata tertia; Sonata quinta
SCHMIERER, Johann Abraham (1661–1719)
Zodiaci musici (1698) / Suite I
SCARLATTI, Alessandro (1660–1725)
Concerti di flauto […] di diversi autori (18. sz. eleje) / Sonata septa, Sonata nona
SPEER, Georg Daniel (1636–1707)
Grund-richtiger Unterricht der Musicalischen Kunst (1687) / Sonaten mit 2 Viol-BrazenMusicalisch-Türckischer Eulenspiegel (1688) / No. 1-24; No. 33-41
Recens Fabricatus Labor (1685) / 24. Sonata und Party mit 5 Violen
STAMITZ, Carl (1745–1801)
Sonata „Marlborough” [per viola d’amore e violino o viola] (c. 1780)
STORACE, Bernardo (17. sz.)
Selva di varie compositioni […] (17. sz.) / Ballo della battaglia [arr. Németh Zsombor]
Ifj. SZERÉNYI Béla (1996–)
Kalotaszeg (2015)
TARDITI, Orazio (1602–1677)
Fantasia „La Romana” (17. sz.)
TELEMANN, Georg Philipp (1681–1767)
„Die Kinder des Höchsten sind rufende Stimmen…” (TWV 1:349, 1725–1726)
18 Canons Mélodieux (1735) / Sonata en Canon I (TWV 40:118)Concerti à 4 Violini Concertati (TWV 40:201–204, 18. sz. első fele)
Concerto à 4 (TWV 43:a3, 18. sz. eleje)
Concerto à 4 (TWV 43:g4, 18. sz. eleje)
Concerto Polon. (TWV 43:G7, 18. sz. közepe)
Concerto [per flauto, viola da gamba e archi] (TWV 52:a1, 18. sz. közepe)
Concerto [per flauto dritto, flauto traverso e archi] (TWV 52:e1, 1740 előtt)
6 Concerts et 6 Suites (1734) / Concerto III (TWV 42:A3)
Der getreue Music-Meister (1728–1729) / „Gulliver Suite” (TWV 40:108); Violoncello solo (TWV 41:D6)
12 Fantasia [per violino solo] (1735) / Fantasia V (TWV 40:18); Fantasia VII (TWV 40:20)
Klingende Geographie (Ein Instrumental Pasticcio nach A. Hoffmann)
Musique de table (1735) / Conclusion [in D] (TWV 50:9)
Nouveaux quatuors en six suites (1738) / Quatuor VI (TWV 43:e4)
Sonata a 3 (TWV 42:d10, 18. sz. első fele)
Sonata a Violino, Viola e Cembalo (TWV 42:D11, 18. sz. első fele)
Sonata Polonese à 3 (TWV 42:a8, 18. sz. első fele)
Sonata [per tromba e archi] (TWV 44:1, 1750 előtt)
III Trietti methodici e Scherzi (1731) / Trietti III (TWV 42:d1)
Six Trios (1718) / Trio VI (TWV 42:F1)
Ouverture à la burlesque (TWV 55:F10, 18. sz. első fele)
Ouverture avec la suite burlesque (TWV 55:G12, 18. sz. első fele)
Ouverture burlesque (TWV 55:B8, 18. sz. első fele)
Ouverture Burlesque de Quixotte (TWV 55:G10, c. 1740–49)
Ouverture par Viole, ou Viola da Gamba concertato (TWV 55:D6, 18. sz. első fele)
TURINI, Francesco (c. 1595–1656)
Madrigali à una due, tre Voci con alcune sonatea due et a tre (1621) / Sonata à 3 „Il Corisino”
UCCELLINI, Marco (1603/1610–1680)
Sonate, arie et correnti (op. 3, 1642) / Bergamasca
Sonate over Canzoni (op.5, 1649) / Sonata quarta
Sinfonie Broscarecie (op. 8, 1660) / A Gran Battaglia
VALENTINI, Giuseppe (1681–1653)
XII Sinfonie a Tre (op. 1, 1701) / XII. Sinfonia per il Santissimo Natale
VIERDANCK, Johann (c. 1605–1646)
Ander Theil Darinnen begriffen etliche Capricci, Canzoni und Sonaten […] (1641) / 4. Sonata mit zwey Violinen; 10. Capricco mit 3 Cornetten oder Violinen, 11. Capricco mit 3 Cornetten oder Violinen
VITALI, Giovanni Battista (1632–1692)
Partite sopra diverse sonate per violino (c. 1680) / Bergamasca, Toccata, Forlana
VIVALDI, Antonio (1678–1741)
Cantata ad Alto Solo con Istromenti „Amor hai vinto…” (RV 683, 18. sz. első fele)
Cantata ad Alto Solo con Istromenti „Cessate, omai cessate…” (RV 684, 18. sz. első fele)
Cantata [per soprano e basso continuo] „Era la notte quando i suoi splendori…” (RV 655, 1717–1735)
Cantata [per soprano e basso continuo] „Perché son molli i prati…” (RV 681, 18. sz. első fele)
Cantata [per soprano e basso continuo] „Si levi dal pensier…” (RV 665, 1717–1724)
Cantata [per soprano e basso continuo] „Usignoletto bello…” (RV 796, 1717–1735)
VI Concerti a flauto traverso […] (op. 10, 1729) / Concerto I „La tempesta di mare” (RV 433), Concerto II „La notte” (RV 439); Concerto III „Il gardelino”
Concerto (RV 92, 1720–1724)
Concerto (RV 156, 18. sz. első fele)
Concerto [per flauto, 2 violini e basso] (RV 108, 1720–1724)
Concerto „Alla rustica” (RV 151, 18. sz. első fele)
Concerto „Conca” (RV 163, 1730–1731)
Concerto „Il cucú” (RV 335, 1717)
Concerto „La pastorella” (RV 95, 18. sz. első fele)
Concerto „Madrigalesco” (RV 129, 18. sz. első fele)
Concerto con Viola d’Amore (RV 392, 18. sz. első fele)
Concerto con Violino Senza Cantin (RV 243, 18. sz. első fele)
Concerto con Violoncello obbligato [e fagotto solo] (RV 409, vlsz. 1720–1724 után)
Concerto in due core per la S. S. Assunzione di M. V. (RV 582, 1717–1730) / Largo
Concerto ripieno (RV 115, 18. sz. első fele)
Concerto per Flautino Gl’istromti trasportati alla 4a (RV 443, 1728–1729)
Concerto per Flauto (RV 441, 18. sz. első fele)
Gloria a 4 con istromenti (RV 589, c. 1716)
Il cimento dell’armonia e dell’inventione (op.8, 1725) / Concerto I „La primavera” (RV 269)
Sinfonia „Al Santo Sepolcro” (RV 169, 18. sz. első fele)
Suonate à Violino solo, e Basso per il Cembalo (1726–1727) / Sonata II (RV 12)
Suonata à fatto per Monsieur Pisendel (RV 6, 1716–1717)
VI Sonatas Violoncello Solo col Basso (1740) / Sonata III (RV 43)
Suonate da camera a tre (op. 1, 1705) / Sonata XII „La Follia” (RV 63)
Prima Suonata à 2 Violini dà camera dà suonarsi anco senza basso (RV 70, 1720–1724)
2a Suonata à 2 Violini dà camera dà suonarsi anco senza basso (RV 71, 1720–1724)
3a Suonata à 2 [Violini] dà camera dà suonarsi anco senza basso (RV 68, 1720–1724)
[4a] Suonata à 2 Violini dà camera dà suonarsi anco senza basso (RV 77, 1720–1724)
Trio per Leuto, Violino e Basso (RV 85, 1730–1731)
WALTHER, Johann Jakob (1650–1717)
Hortulus chelicus (1688) / I. Preludio, Aria, Corrente, Sarabanda, Giga, Finale; XV. Scherzo D’Augelli con il Cuccu
WECKMANN, Matthias (1616 körül–1674)
Motetto concertato „Weine nicht, es hat überwunden…” (1663)
WEISSMANN (?–?)
Pastorale in F
WESTHOFF, Johann Paul (1656–1705)
Sonate a Violino Solo con Basso Continuo (1694) / Sonata V
Suite IV (1696)
WOHLMUTH, Johann (1643–1724)
Miserere (1696)Starck virginálkönyv (1689) / részletek
ZIMMERMANN, Anton (1741–1781)
Sei Quartetti […] (op. 3, 1776–1777) / Quartetto II