Németh Zsombor (*1990) hegedűművész és zenetörténész. 2008 és 2013 között végezte el a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem muzikológia alap- és mesterképzését, ezzel párhuzamosan 2014-ben okleveles hegedűtanári diplomát is szerzett (főtárgytanár: Zs. Szabó Mária); mindemellett felvehető fakultációként 2010 és 2014 között Kertész Istvánnál tanult barokk hegedűt. 2015 és 2019 között a Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien régizene tanszékének „Historische Violine” mesterképzését végezte el (főtárgytanár: Ulli Engel).
Tanulmányai alatt számos modernhangszeres mesterkuzuson vett részt (Szabadi Vilmos, Perényi Eszter, Kelemen Barnabás, Kokas Katalin és Földesi Lajos kurzusain), továbbá ösztöndíjas hallgatója volt a soproni Régi Zenei Napoknak (2010 – Paulik László, 2011 – Simon Standage), a Düsseldorf-Benrath kastélyban megrendezett Internationale Sommerakademie-nek (2011, 2012, 2013 – Mary Uttiger, Christine Schornsheim) és a freiburgi BW Ensemble-Akademie-nek (2010 – Petra Müllejans, Anne-Katherine Schreiber, Torsten Johann). Részt vett továbbá Tóth Mónika, Dmitri Szinkovszkij, Enrico Onofri, Jordi Savall és Illés Szabolcs hosszabb-rövidebb kurzusain is.
2009-ben és 2010-ben a Kodály Zoltán Ifjúsági Világzenekar tagja, 2011 és 2013 között a Budapest Bach Consort koncertmestere volt. 2012-ben megalapította a 17-18. századi zenére fókuszáló Simplicissimus Kamaraegyüttest, amelynek azóta is művészeti vezetője. 2014 és 2017 között rendszeresen közreműködött az Accademia di Monaco produkcióiban. 2018-ban és 2019-ben a Csodaforrás Barokk Zenei Műhely oktatója volt. Szerepelt a Pannon Filharmonikusok, illetve a korhű hangszereken játszó Solamente Naturali, Orfeo Zenekar és a Savaria Barokk Zenekar tagjaként.
Együttesvezetőként és kamrazenészként fellépett többek között a Zeneakadémián, a MüPában és az Óbudai Társaskörben, továbbá a müncheni Herculesssaal-ban, és a bécsi Musikvereinban olyan neves karmesterek és hangszeres művészek társaságában, mint Hamar Zsolt, Vásáry Tamás, Vashegyi György, Philipp Herreweghe vagy Joachim Tschiedel, illetve Konstantin Lifschitz, Sergio Azzolini, Miloš Valent, Baráth Emőke, Rohmann Ditta, Fassang László, Csalog Benedek és Kristóf Réka.
Jeles tanulmányi eredményei elismeréseként a 2012/2013-as tanévben Köztársasági Ösztöndíjban részesült. A Simplicissimus Kamaraegyüttes vezetőjeként 2013-ban Antré-díjas, 2015-ben a kolozsvári IV. La Stravaganza Barokk Zenei Verseny díjazottja volt.
Mint zenetörténész 2015-től a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem doktoriskolájának zenetudományi PHD képzésében vesz részt, értekezésének tervezett címe: „Farkas Ferenc »kuruc« művei”. Főbb kutatási területei továbbá Bartók Béla életműve, Magyarország 20. századi zeneélete, a 17-18. századi nyugat-európai műzene és annak 19-20. századi recepciótörténete, illetve a zenei notáció kérdései. Szerződéssel 2012 óta dolgozik a BTK Zenetudományi Intézetében, 2017 szeptembere óta a Bartók Archívum munkatársa. A Bartók Béla Műveinek Összkiadása 29. és 30. kötetének (1–6. vonósnégyes) társközreadója. Rendszeresen publikál és tart konferenciaelőadásokat bel- és külföldön, ismeretterjesztő írásai jelennek meg a Müpa és a Zeneakadémia Koncertközpont kiadványaiban. Zenetudományi tevékenységét 2018-ban és 2020-ban megosztott, 2019-ben teljes Kodály Zoltán Zenei Alkotói Ösztöndíjjal ismerték el.